Teknoloji

Ekran Karşısında Vakit Geçirmenin Bebeğinizin Gelişimine Verebileceği Zararlar

Ekranlar günlük hayatımıza girmeye devam ettikçe fiziksel olduğu kadar psikolojik etkileri de tıp camiasında tartışma konusu haline geldi. Son birkaç yıldır telefon ve tablet gibi kolay ulaşılabilen cihazların özellikle çocukların fiziksel ve ruhsal sağlığı üzerindeki zararlı etkilerine ışık tutmaya çalışan pek çok çalışma yapılıyor. Bir yaşındaki çocuklara odaklanan yeni bir çalışma, ekran başında çok fazla zaman geçirmenin iletişim, motor işlevler ve problem çözme yetenekleri gibi değerli becerilerin gelişiminde gecikmeyle ilişkili olduğunu buldu.

Kaynak:https://www.slashgear.com/1377555/res…

Araştırmaya göre, “1 yaşındaki çocuklarda daha fazla ekran zamanı, 2 ve 4 yaşlarında iletişim ve problem çözmede gelişimsel gecikmelerle ilişkilendirildi.”

Daha spesifik olarak, çalışma, ekran başında geçirilen süre ile gelişimsel gecikmeler arasında kesin bir nedensel ilişki kuramadı ancak test sonuçları, ekran başında geçirilen zamanın en azından katkıda bulunan bir sorun olabileceğini öne süren bir model buldu.

Bu çalışma Amerikan Tabipler Birliği Pediatri Dergisi’nde yayınlandı.

Araştırma ekibi, analizin bir modülü olarak bilişsel, ince motor, kaba motor, problem çözme ve sosyal-kişisel becerileri hedefledi ve ardından çalışmanın bir bölümünde 7.097 çocuk arasındaki gelişimsel gecikme belirtilerini değerlendirmek için Yaşlar ve Aşamalar Anketlerini kullandı.

Ekip, dört saat veya daha fazla ekran başında vakit geçiren çocuklarda gelişimsel gecikmelerin iki ve dört yaşlarındaki iletişim ve problem çözme becerilerini etkilediğini buldu.

Üstelik zamanla bazı bölgelerde etkilerin kaybolduğu görülüyor. Makalede şu ifadeler yer alıyor: ‘1 yaşındaki çocuklar için ekran başında kalma süresi, 2 yaşındaki çocuklar için ince motor becerileri ve kişisel ve sosyal beceri alanlarıyla ilişkilendiriliyordu; Ancak ‘bu ilişki 4 yaşında doğrulanmadı’ diye bir ifade var. Ancak çalışma, bir yaşında ekran başında geçirilen süreye maruz kalma ile bunun iki ve dört yaşlarındaki gelişimsel gecikmelerle nasıl bağlantılı olduğu arasındaki doz-yanıt temasını doğrulayabildi ve ekran başında geçirilen zamanın etkilerini açıkça ortaya koydu.

Journal of National Medical College’da yayınlanan bir makale, en uzmanlaşmış eğitim uygulamalarının ve oyunların bile insan ebeveynlerinin aktarabileceği türden öğrenme becerilerini sunmak için yeterli olmadığını belirtiyor.

Dil becerilerini güçlendirmek, nesne etiketleme ve hafıza güçlüklerini güçlendirmek için mantıksal akıl yürütme becerilerinin kazandırılması konusunda da ekranların yetersiz olduğu söyleniyor.

Ekranlara maruz kalmanın gözle ilgili sorunlara yol açtığını gösteren çok az kanıt olsa da, son yıllarda miyoplukta bir patlama yaşandı ve giderek daha fazla çocuk dışarı çıkmak yerine kapalı mekanda ekranlara yapıştı.

‘Nature dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre, üç yıl boyunca Sidney’deki ilkokul ve ortaokullarda 4.000’den fazla çocuğun incelenmesinin ardından, dışarıda daha az zaman geçiren çocuklarda miyop riskinin daha yüksek olduğu ortaya çıktı.

Ekran süresi konusu tartışmalı bir konu. Bir yandan ekranlar eğitim vermenin varsayılan tekniklerinden biri haline geldi, ancak uzmanlar ekrana maruz kalmanın başlaması gereken temel yaşın ne olması gerektiği konusunda bölünmüş durumda.

Dünya Sağlık Örgütü, iki yaşın altındaki çocukların düzenli olarak ekranlara maruz bırakılmamasını, dört yaşına kadar olan çocuklarda ise özellikle ekran başında kalmaması durumunda ekran süresinin bir saatten fazla sınırlandırılmamasını öneriyor. fiziksel aktivite ile ilgilidir.

Ancak iş yeni becerilerin öğretilmesi ve kazanılması söz konusu olduğunda bile işi ekranlara bırakmaktansa insan dokunuşu daha değerli.

Önde gelen beyin bilimcisi Patricia Kuhn, UNICEF’e şunları söyledi: “Yaşayan bir insandan mükemmel bir öğrenim alırsınız, ancak bir makineden hiçbir şey alamazsınız.”

Bir ebeveyn olarak çocuklarınızın ekran karşısında geçirdiği zamanı nasıl yönetiyorsunuz?

Müdahale ve uyanıklık, küçük çocukları olan ebeveynlerin özel dikkat göstermesi gereken iki temel alandır. Avustralya hükümeti tarafından desteklenen Raising Children, iki yaşın altındaki çocukların ekran karşısında geçirmesi gereken tek zamanın manzara sohbetleri olduğunu belirtiyor. Ebeveynlere, çocuklarıyla etkileşimde bulunurken telefonlarını ve dizüstü bilgisayarlarını uzak tutmaları ve çocukların, tercihen açık havada, gerçek dünya aktivitelerine katılmalarını sağlamaları tavsiye ediliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu